اسموتی و لیوان اسموتی چیست؟

Sunday، ۲۳ Amordaad ۱۴۰۱

همیشه در هر شرایطی دسترسی به اب جوش ممکن نیست. برای دم کردن چای و یا درست کردن نوشیدنی مثل دمنوش ها و نسکافه یا هرچیزی نیاز به اب جوش سالم و بهداشتی داریم اما میدانیم که در مسافرت یا گردش همیشه اب جوش سالم و تمیز به فروش نمیرسد پس بهتر است همراه  خود تراول ماگ یا فلاسک داشته باشیم.  برای کسانی که اهل چایی و دمنوش و قهوه هستند تحمل کردن ساعت زیادی بدون کافئین زجر اور است و منجر به خستگی و سردرد میشود.و حسابی روزتان را خراب میکند. تاریخچه فلاسک اینگونه بود که جیمز دوار فیزیک دان و شیمی دان اسکاتلندی خلاء را تولید کرد و یک مهندس صنایع شیشه سازی به نام اینهولد بورگر فلاسک را تولید کرد. او به این نتیجه رسیده بود که اگر شیشه یک جداره نقره ای رنگ داشته باشد گرمای مایعات را به خودشان منعکس میکند. او شروع به ساخت محفظه شیشه ای دو جداره کرد و موفق بود و اختراعش حسابی فروش داشت.

تفاوت تراول ماگ و فلاسک

مهمترین فرق تراول ماگ و فلاسک در شکل و ظاهر ان است. ظاهر تراول ماگ ها بسیار فانتزی تر و جذاب تر هستند و جلب توجه بیشتری میکنند. تراول ماگ ها تنوع بسیار زیادی در جنس و رنگ و طرح و اندازه دارند. اگر عاشق نسکافه و هاتچاکلت و قهوه هستید به شدت به شما پیشنهاد میکنم به فکر خرید تراول ماگ باشید. در طول مسیر کار یا رانندگی حسابی به دردتان میخورد و با نوشیدن کافئین از سردرد و خواب الودگی شما جلوگیری میکند. فلاسک ها بیشتر به درد پیکنیک و مصرف خانه و ... دارند چون گنجایش زیادی دارند.

فلاسک بهتره یا تراول ماگ؟

ما تمام تفاوت ها و ویژگی ها را برایتان توضیح خواهیم داد تا خودتان به این نتیجه برسید کدام برایتان بهتر است.

حمل کدام راحت تر است؟

بهترین گزینه برای مصرف روزانه تراول ماگ ها هستند چون حمل خیلی راحتی دارند . در واقع مهمترین فرق تراول ماگ و فلاسک دقیقا همین است. مثلا فرض کنید چگونه میخواهید فلاسک را در اتوبوس و مترو یا در پیاده روی حمل کنید؟ اما تراول ماگ را به راحتی میتوانید با خودتان حمل کنید. هم استایل زیبایی به شما میدهد هم کارتان را راه می اندازد. خانم های خوش استایل که همیشه کیف های کوچک با خود دارند نمیتوانند تراول ماگ را داخل کیف بگذارنید اما به راحتی میتوانند ان را در دست بگیرند بدون اینکه استایل شیکشان خراب شود. از طرفی اگر تراول ماگ بیش از حد بزرگ باشد زیبایی خای ندارد. زیبایی تراول ماگ به اندازه متناسب و ظریف ان است.

حفظ دما کدام بیشتر است؟

حتما برایتان سوال  پیش امده کدام یک قابلیت حفظ دمای بیشتری دارد؟ فلاسک اگر ضربه ببیند قابلیت حفظ دمای خودش را از دست میدهد و دیگر کارایی ندارد. فاسک ها معمولا واشر درشان خراب میشود و نشتی میدهد که خیلی ضد حال و عذاب اور است.  حفظ دمای بیشتر به نوع عایق بستگی دارد که هرچه نوع عایق بهتر باشد قیمت ان بیشتر است. بعضی از فلاسک ها تا 24 ساعت هم دما را حفظ میکنند بعضی دیگر فقط تا 4 ساعت. تراول ماگ ها از 4 تا 8 ساعت میتوانند نوشیدنی را گرم یا خنک نگه دارند. تراول ماگ ها وزن کمی دارند .

یک تراول ماگ و یا یک فلاسک کاربردی و مناسب باید از چند نظر امتیاز خوبی داشته باشند تا شما یک انتخاب خوب داشته باشید. اول اینکه گنجایش ان به قدری که شما لازم دارید باشد نه بیشتر و نه کمتر. مثلا اگر در طی مسیر سر کار رفتن شما یک لیوان چای و یا دمنوش کارتان را ره می اندازد گنجایش یک لیوان را انتخاب کنید نه بیشتر. زیرا تراول ماگ هنگام پر شدن وزن بیشتری یدا میکند پس باید ظرفیتی که برایتان کارایی دارد انتخاب کنید. دومین نکته انتخاب تراول ماگ بدون نشتی است مدل درب باید بگونه ای باشد تا نشتی نداشته باشد مثل مدل های دکمه ای یا فشاری که به هیچ عنوان نشتی ندارند.

گنجایش تراول ماگ و فلاسک

فلاسک ها از 0.2 تا یک و نیم لیتر ظرفیت دارند تراول ماگ ها بیشتر اندازه یک لیوان و ی یکو نیم لیوان گنجایش دارند که همین باعث نام گذاری انها به تراول ماگ شده است.

حالا که تمام تفاوت ها مزیت های تراول ماگ و فلاسک را متوجه شدید با توجه به نیازی که دارید یک کدام را انتخاب کنید. اگر شما برای مسافرت های خانوادگی دنبال وسیله ای هستید که گنجایش بالایی برای حمل ابجوش داشته باشد فلاسک با کیفیت با عایق بندی خوب و درب محکم و بدون نشتی تهیه کنید. اگر هم برای روزمره خود دنبال یک ماگ خوب هستید که نوشیدنیتان را گرم نگه دارد و حمل راحتی داشته باشد و زیبایی داشته باشد تراول ماگ را انتخاب کنید تا هنگام رانندگی و پیاده روی یا در محیط کار و یا در کتابخانه هنگام درس خواندن نوشیدنی گرم و دلچسب همراهتان باشد تا از خستگی و سردرد و بی ابی شما جلوگیری کند.

پیام در واتساپ